IH’s Scout 4×4

IH's Scout 4x4

IH produkował skauta 4×4 przez ponad 40 lat i nadal produkuje wspaniałe pojazdy. Oferują one dużą wszechstronność w sposobie ich wykorzystania i często są idealnym pojazdem do off-roadingu. Istnieje kilka unikalnych cech, które są wyjątkowe dla Scout, w tym osie Dana 44, dachy cab-top i wyścigi off-road. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Scout, czytaj dalej!

Zapraszamy do lektury artykułu, który jest wynikiem naszej wspólnej inicjatywy z idzdokina.pl

Osie Dana 44

W Scoucie i Wranglerze YJ stosowane są osie Dana 44, ale tylne osie w Scoucie II wykorzystują inny typ nośnika. Zastosowanie osi Dana 44 do Twojego Scouta może dodać wiele wartości do Twojej ciężarówki i sprawi, że Twój 4×4 będzie bardziej niezawodny. Oto spojrzenie na to, jak Dana 44 pasuje do Scouta. Oto co musisz wiedzieć.

Dana 44 jest nieco mniejsza niż 60 i nie musisz iść dużo dalej, aby ją wymienić. Różnicę między nimi poznasz po wielkości kół zębatych. Dana 44 ma średnicę rury osi od dwóch do trzech cali, natomiast Dana 60 ma dłuższą średnicę wału – trzy i pół cala. Dana 60 jest częściej wybierana do pojazdów King of the Hammers.

Dachy z kabiną

Scout był pickupem z połowy lat 60-tych. Podobnie jak jego wojskowy poprzednik, występował w różnych wersjach nadwozia, w tym z pełnowymiarowym hardtopem i sportowym softtopem. Dostępne były również modele z dachem typu Cab-top oraz pickup z półkabiną. Większość modeli miała zdejmowany miękki dach. Scout był pionierem wśród terenowych SUV-ów, a jego dachy z kabiną były jednymi z pierwszych na rynku. Scout przez długi czas był amerykańską ikoną, ale jego produkcja zakończyła się po 1980 roku z powodu strajków pracowniczych i konkurencji ze strony innych producentów samochodów. Firma zamknęła się w 1985 roku i nie produkuje już tego modelu.

Pierwszy Scout był sprzedawany z dachem typu cab-top, choć było to wyposażenie opcjonalne. International oferował również nadwozie typu camper, które było na stałe zamontowane do Scouta. Dach był podniesiony prawie dwukrotnie w stosunku do oryginalnej wysokości, a namiotowa kabina sypialna i duże drzwi wahadłowe w stylu ambulansu były opcjonalne. Nadwozia kempingowe Scout były również dostępne w rozebranej obudowie z kuchnią, prysznicem i przesłoniętą toaletą chemiczną.

Wyścigi off-road

Kierownictwo International Harvester zaczęło przyglądać się wyścigom off-road jako narzędziu marketingowemu na początku lat siedemdziesiątych. Chociaż zachowało się niewiele zapisów dotyczących tego programu, jednym z jego pierwszych członków był inżynier Działu Marketingu Larry Ehlers, który później otrzymał tytuł Kierownika Marketingu Sprzętu Specjalnego. Program zyskiwał na popularności i trwał przez wiele lat. Scout 4×4 szybko znalazł się na szczycie tabeli liderów, a do rywalizacji zarejestrowano ponad 25 pojazdów.

Oprócz osiągów Scouta w wyścigach terenowych, Rich Frahm chciał również, aby jego pojazd terenowy wyglądał jak najlepiej. Chociaż Scout został zbudowany w klasycznej stylistyce, podwozie wymagało unowocześnienia, aby sprostać dzisiejszym standardom off-roadingu. W miejsce oryginalnego silnika zamontowano nowy, ale oznaczało to konieczność poświęcenia oryginalnego silnika. W modelu Scout zainstalowano 5,3-litrowy silnik Chevy Silverado i skrzynię biegów 6L80E, które zostały okablowane przez Hazzard Fab Worx. Dodatkowo zainstalowano 2,5-calowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej, który poprowadzono przez zmodernizowane zawieszenie.

Scout zyskał światową uwagę w 1977 roku, gdy wygrał wyścig Baja 1000. Model SSII, prowadzony przez Jerry’ego Boone’a, zajął pierwsze miejsce w zawodach w czasie nieco ponad 19 godzin, wyprzedzając wszystkie inne pojazdy w kategorii zmodyfikowanych pojazdów 4×4 klasy IV. Choć popularność Scouta nieco osłabła w latach 70-tych, jego reputacja jako pojazdu terenowego wciąż rosła.

Program wyścigów terenowych Scout 4×4 sprawił, że dywizja Scouta znalazła się w oczach opinii publicznej, co mogło być wybawieniem dla chorej dywizji Scouta. Być może był to krok w dobrym kierunku, ale za rozwojem imprezy stało wiele większych czynników. Oprócz Bakkoma i Ehlersa, inni wolontariusze pomagali w realizacji programu. Jednak większość z tych osób przepadła już z czasem.

Plany Volkswagena dotyczące wskrzeszenia Scouta 4×4

VW ma nadzieję na przywrócenie Scouta na rynek Stanów Zjednoczonych, a plany firmy dotyczące wskrzeszenia tej nazwy sięgają czasów, gdy grupa Traton SE przejęła Navistar International Corporation. Połączona firma rozpoczęła działalność pod nazwą Navistar w 1995 roku, a International MTX został wprowadzony na rynek w 1996 roku jako duży SUV. International MTX nie przyjął się na rynku amerykańskim, ponieważ był zbyt duży i nieporęczny w stosunku do dróg i gustów konsumentów. Plany Volkswagena dotyczące ożywienia marki Scout mogą zaowocować nową generacją elektrycznych pickupów i SUV-ów.

Plany VW dotyczące ożywienia nazwy Scout 4×4, opartej na starym modelu Rabbit, mogą być kluczem do przebicia się na rynek samochodów sportowo-użytkowych i ciężarowych w Stanach Zjednoczonych. Podczas gdy firma nadal sprzedaje napędzanego gazem Amaroka na innych rynkach, nie oferowała w USA małego pickupa. W rzeczywistości firma pracuje obecnie nad elektryczną wersją Scouta na rynek amerykański.

Scout był terenowym SUV-em, który był popularny w latach sześćdziesiątych. Firmowy Scout był produkowany obok Forda Bronco i Jeepa. Chociaż produkcja została zakończona, nazwa Scout pozostała w sercach i umysłach entuzjastów 4×4 na długo po zaprzestaniu produkcji. Dział ciężarówek użytkowych Volkswagena odziedziczył markę Scouta na początku lat 80. i nabył ją w zeszłym roku. Firma planuje stworzyć nowego SUV-a z nazwą Scout i zbudować go w nową markę.

VW próbuje przywrócić Scouta tylko na rynek północnoamerykański. Firma chce również, aby Scout był bardziej skoncentrowany niż submarka ID. VW już zrobił duży rozpęd na rynku nowych pojazdów elektrycznych ze swoją submarką ID. i czuje, że Scout jest nadal potrzebny na rynku. Za nowym planem stoi kilka powodów, a pierwsze prototypy mają zadebiutować w przyszłym roku.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *